De eerste week in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Waiuku, Nieuw Zeeland van Aicha - WaarBenJij.nu De eerste week in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Waiuku, Nieuw Zeeland van Aicha - WaarBenJij.nu

De eerste week in Nieuw-Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Aicha

01 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Waiuku

Kia ora!

Hier mijn eerste reisblog vanuit Nieuw-Zeeland! Woensdag 25 januari ben ik vertrokken naar Nieuw-Zeeland. Samen met mijn moeder, Frans, Petyre en Morris gingen we naar Schiphol. Mijn vlucht vertrok pas om 22:00 dus we konden nog mooi wat eten voordat ik echt weg moest. Toen mijn spullen waren ingecheckt (met licht overgewicht), was het tijd om afscheid te nemen.

Eerst had ik een vlucht van Amsterdam naar Dubai die ongeveer 6,5 duurde. Ik vloog in de nacht dus ik had me voorgenomen om te gaan slapen in het vliegtuig. Helaas zat ik naast een jong gezinnetje die voor het eerst met hun baby vlogen. Ze zeiden dat hij heel goed zou gaan slapen. Eenmaal in de lucht dacht die lieve baby daar zelf wat anders over. Maar dat kon de pret niet drukken want ik heb lekker films en series gekeken. Toen ik in Dubai aangekomen was, was het rond half acht ’s ochtends. Ik had een enorm vliegveld verwacht met heel veel luxe, maar dat viel behoorlijk mee.

Toen ik wilde inchecken voor mijn vlucht naar Brisbane, deed mijn boardingpass het niet. De vrouw achter de balie zei dat ik was ge-upgrade naar een stoel bij het raam. Fijn! Eenmaal in het vliegtuig bleek dat ik inderdaad bij het raam zat. Wel met een baby. Alweer. Gelukkig was deze baby heel rustig en ik heb heerlijk kunnen slapen. De vlucht van Dubai naar Brisbane was het langst, ongeveer 14,5 uur. Eenmaal in Brisbane aangekomen was de lucht erg bewolkt en klam. In Brisbane zaten we in een afgesloten deel zodat we niet weg konden lopen en naar winkels konden gaan. Het duurde erg lang voordat we mochten inchecken en het was erg druk. Dit keer had ik een stoel aan het gangpad. Het was erg krap viel me op, de eerdere vluchten zat ik helemaal vooraan en kon ik mijn benen strekken. Het was maar een vlucht van 3,5 uur dus vergeleken met de eerdere vluchten vloog de tijd voorbij!

Ik vloog met Emirates dus tijdens alle vluchten kreeg ik heerlijk eten! Gerookte zalm, gebraden kip, toetjes en chocola. Ook kregen we een toilettas met sokken, oordopjes, een tandenborstel en een slaapmasker.

Na een reis van ongeveer 33 uur, was ik eindelijk in Nieuw-Zeeland aangekomen! In Nieuw-Zeeland zijn erg strikte regels wat betreft het invoeren van eten/drinken en dierlijke producten. Ze zijn erg zuinig op hun flora en fauna en willen daarom virussen en bacteriën uit andere landen zoveel mogelijk mijden. Ik had voor in het vliegtuig wat eten van thuis meegenomen zodat ik lekker kon eten. Eenmaal in Nieuw-Zeeland aangekomen, heb ik de dingen die ik niet had gegeten weggegooid. Later bleek dat ik wel chocola mee mocht brengen.

Toen ik door alle security was, stonden de homestay-coördinator en de directeur van de school op mij te wachten. De directeur heeft Nederlandse roots dus met hem praat ik Nederlands en Engels door elkaar. De homestay-coördinator bracht mij naar het gastgezin. Het was een rit van 2,5 uur door alle file want het was vrijdagmiddag en iedereen verliet Auckland om naar de countryside te gaan voor een weekend-off. De omgeving werd steeds ruiger naarmate we dichterbij het gastgezin kwamen. Ze wonen aan de rand van Waiuku, op een enorme heuvel. Het uitzicht is adembenemend. Het is met geen ander land te vergelijken en onvoorstelbaar als je de vlaktes van Nederland bent gewend. We hebben uitzicht op twee andere heuvels en tussen die heuvels zakt ’s avonds de zon weg.

Het gastgezin bestaat uit vader Brian, moeder Maree, dochters Amelia en Janetta en zoon Allister. De eerste avond zijn we even naar het strand geweest om naar de zonsondergang te kijken. Dat gaat hier heel snel. De zon is hier trouwens ook veel feller omdat er bijna geen filter is. Dat betekent lekker bruin worden!

De eerste nacht sliep ik prima en ik heb geen last gehad van een jetlag. De volgende dag ben ik samen met Brian, Maree en Amelia door de omgeving wezen rijden en zijn we naar een vuurtoren geweest. Vanaf daar hadden we een heel mooi uitzicht over Auckland. ’s Avonds had Janetta een feestje bij een beach-house met haar vrienden en ik mocht met haar mee. Ze heeft hele aardige vrienden en ik voelde me er gelijk thuis. Een paar gaan ook naar Waiuku highschool dus dat is leuk! Het plan was om ’s nachts in de zee te gaan zwemmen, maar we waren zo moe dat we snel gingen slapen. We bleven bij het beach-house slapen en hadden wat slaapzakken meegenomen. Het is hier heel normaal om overal te blijven slapen. Toen we de volgende ochtend rond 8 uur wakker werden, stond er mac ’n cheese voor ons klaar. Dat heb ik even overgeslagen..

’s Middags ben ik naar het strand geweest om te gaan surfen. Het strand bij ons in de buurt heeft zwart zand. Dat komt omdat er vlakbij een vulkaan is en het zand afkomstig is van de uitbarstingen van die vulkaan. Na het surfen ben ik naar een marktje geweest en toen was het tijd om me klaar te maken voor de avond. Ik was namelijk uitgenodigd door de directeur om langs te komen voor een bqq. Er was veel familie uit Nederland en het leek hem leuk als ik hen zou ontmoeten. Het was heel gek om opeens Nederlands te horen!

Maandag ben ik naar vrienden van het gastgezin geweest om te gaan paardrijden. Ze hebben vier paarden en ik heb vandaag in de buurt rondgereden. Binnenkort gaan we op het strand rijden of in de bossen. Na het paardrijden zijn we met een stoomtrein door de omgeving gereden. Grappig om dat mee te maken!

Ik heb wat foto´s toegevoegd van de laatste dagen, zodat jullie een beeld hebben van de omgeving. Vandaag was mijn eerste schooldag en daar vertel ik de volgende keer meer over!

Tot snel,
Aicha

  • 01 Februari 2017 - 06:45

    Petyre:

    Wat veel leuke dingen heb je al meegemaakt! We zijn benieuwd naar je volgende blog. Liefs Bas & Petyre

  • 01 Februari 2017 - 09:34

    Frans J.J. Scheefhals:

    Klinkt als een warm welkom. Have fun!

  • 01 Februari 2017 - 12:20

    Eric:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt...xxxx

  • 01 Februari 2017 - 14:09

    Zoë :

    Gaaf allemaal! Je hebt echt al veel gedaan. Ben benieuwd hoe de eerste dagen highschool zijn bevallen. Veel plezier!

  • 02 Februari 2017 - 15:16

    Henri, Henrieke En Derrick:

    Klinkt goed hoor, je hebt al veel gedaan in een paar dagen! Heel veel succes daar en wij blijven je blogs volgen! Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aicha

Actief sinds 22 Jan. 2017
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 12475

Voorgaande reizen:

25 Januari 2017 - 27 April 2017

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: