Rustige week in Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Waiuku, Nieuw Zeeland van Aicha - WaarBenJij.nu Rustige week in Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Waiuku, Nieuw Zeeland van Aicha - WaarBenJij.nu

Rustige week in Nieuw-Zeeland!

Blijf op de hoogte en volg Aicha

29 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Waiuku

Hier weer een nieuw reisverslag vanuit Nieuw-Zeeland!

Afgelopen vrijdag hadden we tijdens het laatste lesuur een speciale bijeenkomst. Iedereen moest naar de gymzaal gaan. De groep met leerlingen die tijdens het polyfest de kapa haka deden, gingen nu voor iedereen van onze school optreden. We hadden geluk, want wij als year 13 mochten op het balkon van de gymzaal zitten. Daar hadden we een heel goed uitzicht op het optreden. Het was dezelfde kapa haka als op het polyfest, maar ik vond het erg leuk om het nog een keer te zien want nu had ik veel beter zicht en mocht ik ook filmen en foto’s maken. Dat was namelijk op het polyfest verboden. Ik zal bij dit verslag wat van de foto’s toevoegen. Ik heb trouwens ook ontdekt dat ik wél video’s kan uploaden, dus dat ga ik maar eens proberen!

Van het weekend heb ik een rustig weekend gehad. Er kwam familie van het gastgezin uit Australië overgevlogen en we hebben hen de omgeving laten zien. Ook hebben we met z’n allen bij de oma van het gastgezin gegeten. Het was lekker om even een weekendje niks te doen, want de komende weken gaan nog heel druk worden. Het wordt nu namelijk al aftellen en er staan nog veel dingen gepland om te zien / doen tijdens mijn verblijf in Nieuw-Zeeland.

Van de week ben ik weer op schooltrips geweest. Dinsdag ben ik met het vak art op pad geweest. Er waren twee verschillende groepen, de leerlingen die art volgen en de leerlingen die art history volgen. Ik zit bij de groep die art volgt en wij gingen naar een andere plek dan de leerlingen die art history volgen. We gingen met z’n allen in dezelfde bus, maar halverwege de rit hadden we de art history leerlingen ergens afgezet. Wij vervolgden onze weg naar de ‘Auckland art gallery’. Na een introductie praatje mochten we zelf door de gallery rondlopen om naar de verschillende kunstwerken te kijken. Na een paar uur door het museum rondgelopen te hebben, zijn we met de groep door de stad gelopen, opzoek naar de McDonalds. Daar hebben we lekker met z’n allen geluncht. Ik vind de McDonalds in Nieuw-Zeeland trouwens wel minder lekker want ze hebben hier helaas geen McKroket. Na het lunchen hebben we onze tocht door de stad voortgezet richting oude graansilo’s. Volgens de docent hingen de silo’s helemaal vol met kunstwerken en konden we binnenin een kijkje nemen. Toen we stad doorgelopen waren en bij de silo’s aankwamen, was er geen kunst te bekennen. Blijkbaar was alle kunst vervroegd weggehaald en stonden alleen de silo’s er nog. Omdat we nog even hadden voordat de bus ons weer kwam oppikken, zijn we naar de haven gegaan om daar naar de verschillende kunstwerken te kijken die daar hangen.

Vandaag ben ik ook op een schooltrip geweest. Weten jullie nog dat ik een paar weken geleden met de Japanse leerlingen mee mocht? Deze week is er een nieuwe groep Japanners op onze school en de internationale coördinator van de school vroeg of ik ook met hen mee wilde op een trip. Het plan was om naar de speciale boerderij te gaan en het leek mij erg leuk om mee te gaan aangezien het de vorige keer zo hard regende dat het niet door kon gaan. Helaas blijken we niet zoveel geluk te hebben want hoewel het gisteren, tijdens de art trip, nog stralend weer was met geen wolkje aan de lucht, stormde het vandaag heel hard. Dat werd dus weer geen bezoekje aan de boerderij, maar wél een bezoekje aan de shoppingmall. Geen probleem natuurlijk! Deze Japanse leerlingen mochten zelf rondlopen en daarom hoefde ik geen groepje te begeleiden. Dat kwam mooi uit want dan kon ik zelf lekker rondkijken en verschillende dingen inslaan. Ook de Japanners hadden goed hun slag geslagen, want toen het tijd was om naar huis te gaan, kwamen ze uit alle hoeken van de shoppingmall aangelopen met tassen vol snoep, souvenirs en kleding. Er was zelfs een nieuwe koffer aangeschaft. Over koffers gesproken, ik ben een beetje zenuwachtig voor mijn laatste dagen in Nieuw-Zeeland als ik moet gaan inpakken. Ik heb namelijk in de loop der tijd het een en ander verzamelt en dat is misschien een beetje uit de hand gelopen.. Er zijn hier zoveel leuke spullen! Ik heb bij het postkantoor al een brochure aangevraagd met informatie over het verzenden van pakketten naar Nederland, hopelijk kan ik daarmee vast wat dingen vooruit sturen. Ik snap nu wel waarom Frans een extra koffer kocht toen hij terug kwam uit Amerika..

Er stond voor deze week ook een driedaagse trip van aardrijkskunde gepland. De leerlingen die aardrijkskunde hebben, gaan met z’n allen een bergpas doorkruisen. Ik was ook uitgenodigd maar ik ben niet meegegaan omdat ik in de aankomende vakantie met mijn gastgezin ook al naar de bergen ga. Achteraf ben ik heel blij dat ik niet mee ben gegaan, want het stormt en regent hier namelijk heel hard..

Dit was weer een samenvatting van wat ik afgelopen week heb gedaan. Ik voeg ook weer wat nieuwe foto’s toe!

Tot snel!

  • 30 Maart 2017 - 09:07

    Petyre:

    Heb je echt zoveel geshopt?? Je mag de paketten ook naar ons adres verzenden hoor.. Dan kijk ik gelijk even of er iets tussen zit, haha xxx

  • 30 Maart 2017 - 09:38

    Erica:

    Altijd leuk om je verslag telezen
    Misschien een extra vliegtuig inhuren voor al je spullen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aicha

Actief sinds 22 Jan. 2017
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 12466

Voorgaande reizen:

25 Januari 2017 - 27 April 2017

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: