Een nieuw verslag vanuit Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Karekare, Nieuw Zeeland van Aicha - WaarBenJij.nu Een nieuw verslag vanuit Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Karekare, Nieuw Zeeland van Aicha - WaarBenJij.nu

Een nieuw verslag vanuit Nieuw-Zeeland!

Blijf op de hoogte en volg Aicha

15 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Karekare

Hier is mijn derde reisverslag vanuit Nieuw-Zeeland!

Donderdag had ik een presentatie op school. Mijn kunst-leraar had gevraagd of ik een presentatie wilde geven aan de klas over mijn kunstprojecten op het Jordan. Zo konden de leerlingen een beetje een beeld krijgen van de verschillende werkwijzen. Ik had een powerpoint gemaakt en stap voor stap uitgelegd hoe ik te werk ga. De leerlingen in mijn klas moeten voor het eerst zelf met ideeën komen en voor hen is alles dus nog nieuw. Omdat ik kunst al heb afgerond, mag ik zelf weten waaraan ik werk. Ik ben druk bezig met mijn ideeën uitwerken en het verzamelen van materialen. Kunst is mijn lievelingsvak, net als op het Jordan, en ik wil er zoveel mogelijk tijd aan besteden. Ik heb het vak sport leadership laten vallen zodat ik meer tijd heb. Sport leadership was niet helemaal mijn ding. Ik vind het sporten niet zo’n geen probleem, maar na het sporten kan je niet douchen en dan moet je nog de hele dag viezig door de school lopen. Nu heb ik vier uur extra om aan mijn kunstproject te besteden én ik heb meer tijd voor m’n reisverslagen!

Bij het vak drama doen we veel verschillende oefeningen om een beetje bekend te raken met acteren. Van de week hadden we een oefening in duo’s waarbij we in een niet-bestaande taal tegen elkaar moesten praten om ons te richten op stemgebruik. Aangezien niemand Nederlands verstaat, heb ik wat Nederlandse kreten geroepen. Gek om opeens weer Nederlandse woorden uit te spreken en niemand die verstaat wat ik zeg!

Vrijdag was een belangrijke dag, de zwemcompetitie van de huisgroepen! ’s Ochtends bracht de vader van het gastgezin ons naar het buitenzwembad in Waiuku. Bij het zwembad aangekomen, stonden er verschillende stands van de huisgroepen. Ik zit bij de gele huisgroep dus ik had me in het geel verkleed. Na het oefenen van onze huiskreten, konden de races gaan beginnen. Aangezien ik nog nooit aan een zwemwedstrijd mee heb gedaan, vond ik dat ik me ook moest aanmelden om mee te doen. Gewoon om het eens te ervaren. Er waren verschillende categorieën en toen ik de opties had bekeken, heb ik me aangemeld voor het onderdeel ‘freestyle’. Dat leek mij het beste omdat ik gewoon voor de lol wat baantjes wilde trekken en met dit onderdeel zelf kon kiezen hoe ik zwom. Toen ik eenmaal werd opgeroepen om me klaar te maken, voelde ik dat er iets niet helemaal klopte. Ik liep naar het zwembad en ik keek om me heen. Er liepen wat meisjes in speedo-badpakken naar me toe en ik voelde me steeds minder op m’n gemak. Opeens kwamen de stopwatches, badmutsen en duikbrillen tevoorschijn. Er klonk wat geroep uit de megafoon en de meisjes naast mij namen plaats op het startblok. Óp het startblok. Waar ik dacht dat we met een bommetje het water in zouden gaan, dachten deze meiden daar wat anders over. Want wat bleek, ik had me voor het ‘competitive’ gedeelte opgegeven. Een wedstrijd dus. Daar stond ik dan, aan de rand van het zwembad. Zonder speedo-badpak, zonder badmuts en zonder duikbril. En oh ja, ik kan ook niet duiken. Net voordat het startschot door de megafoon klonk, maakte een docent nog even snel borstcrawl-bewegingen naar me. Ze moet aan m’n gezicht hebben gezien dat ik geen idee had wat ik daar deed. Met een wilde sprong begon ik aan mijn race, met de gedachte dat het heus wel mee zou vallen en ik gewoon even door moest zetten. Toen ik later aan Janetta vroeg hoe het eruit zag, was ik iets minder positief. Quasi subtiel zei ze dat het er een beetje ongemakkelijk uitzag, omdat mijn borstcrawl net wat anders ging dan zij gewend zijn. Na dit hele tafereel was ik nogal verwart en ik vroeg me dan ook af wat er mis was gegaan. Na veel rondvragen ben ik erachter gekomen. Waar ik dacht dat ‘freestyle’ betekent dat je elke stijl van zwemmen mag aannemen en dus meer voor de lol is, betekent het hier borstcrawl. En omdat ik op de vraag: ‘Do you like freestyle?’ continue met volle mond ja zei, dachten ze goed te doen en mij bij het wedstrijd gedeelte te plaatsen. Oeps.. Maar er is ook goed nieuws! Mijn huisgroep heeft namelijk sinds jaren weer gewonnen en we hebben de altijd winnende huisgroep Totara verslagen. Eind goed al goed dus!

In de tussentijd heb ik ook wat vrienden gemaakt. Ik ga veel om met Janetta’s vrienden en ik kan het goed met ze vinden. Eén vriend van Janetta, Isaac, heeft een Nederlandse vader en hij verstaat het als ik dingen zeg als kroket, stroopwafels of curry. Toen ik donderdag nog even aan mijn presentatie zat te werken, kwam Isaac met een pot speculoos. Zij hadden er thuis genoeg en zo kon ik toch nog aan Nederland denken. Heerlijk! Helaas vindt het gastgezin het ook heel erg lekker en is er nog maar 1/4 van de pot over. We eten het los, smeren het op brood of maken wafels en dopen het in de pasta.

Van het weekend ben ik samen met Amelia naar een shoppingmall in Auckland geweest. Amelia heeft haar rijbewijs al dus we konden er samen heenrijden. Een aantal weken geleden is er een H&M in de shoppingmall geopend en dat is de eerste en enigste in heel Nieuw-Zeeland! Ik kon het me bijna niet voorstellen dat H&M zo speciaal is, in Nederland zit het overal en soms zelfs meerdere in één stad. Leuk om verschillende Nieuw-Zeelandse winkels te zien en om te zien wat voor kledingstijlen de mensen hier hebben.

Ook ben ik van het weekend naar een blueberry-farm geweest om blauwe bessen te plukken. Er stonden honderden struiken en je mocht met een emmer in de hand zoveel plukken als je wilt. In één struik zat ook een vogelnestje met baby vogeltjes. Na een uurtje geplukt te hebben, hadden we bijna 8 kg aan blauwe bessen! Toen we thuis kwamen, hebben we er ijs en cake van gemaakt. Ik heb het ijs-recept opgeslagen, zodat ik het thuis ook kan maken. Nadat we het ijs hadden gemaakt, heb ik samen met de vader van het gastgezin en Amelia een strandwandeling gemaakt. We liepen een heel eind, van het ene strand naar het andere strand. Onderweg hadden we mossels gevonden die we ’s avonds op hebben gegeten.

Gisteren was het Valentijnsdag. Op school werd er niet heel veel aangedaan, maar samen met Janetta heb ik een hartenframe gemaakt zodat mensen daarmee een foto konden maken. s’ Avonds heb ik gezellig met Morris gefacetimed voor Valentijn. Zo gek dat mijn dag al voorbij is, als jullie dag nog moet beginnen!

Vandaag hadden we de selectierondes voor de atletiekwedstrijd van volgende week. Tijdens de selectieronde ben ik derde geworden en gekwalificeerd voor de long-distance, maar waarschijnlijk ga ik mee doen aan de sprints. Daar vertel ik jullie volgende week meer over!

Ik voeg weer wat nieuwe foto’s toe van de afgelopen week.

Tot snel!

  • 15 Februari 2017 - 09:47

    Petyre:

    Wat had ik graag bij die zwemwedstrijd willen zijn! Ik kom nu al niet bij van het lachen, haha. Leuk dat jullie hebben gewonnen:)
    Xxxx

  • 15 Februari 2017 - 11:14

    Ditte:

    Wat een leuk verhaal! Goed dat je alles gewoon probeert hoor. Wij genieten heerlijk met je mee.

  • 15 Februari 2017 - 11:53

    Zoë:

    Heel leuk!! Ik ben benieuw naar die atletiekwedstrijd!
    Veel plezier verder!

  • 15 Februari 2017 - 13:06

    Erica:

    Ik had die zwemwedstijd wel eens mee willen maken....
    Jij en duiken

  • 15 Februari 2017 - 16:01

    Stiefpappie:

    Goed bezig Aicha! Dat zij de spelregels veranderen kon jij niet weten.

  • 16 Februari 2017 - 19:41

    Tanta Janny:

    Hoi Aicha,

    Wat leuk, ik lees iedere week je verslag en de foto's.
    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.

    Liefs van ons
    Hannah, ome Henk en tante Janny

  • 19 Februari 2017 - 17:14

    Anneke:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aicha

Actief sinds 22 Jan. 2017
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 12489

Voorgaande reizen:

25 Januari 2017 - 27 April 2017

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: